موعودنامه6


اهل بيت

استخلاف:

به معناي كسي را جانشين خود كردن و جايگزين نمودن است.

خداوند ان گروه از شما را كه خدا باور و درست كردارند وعده داده كه در زمين  جايگزين(كفار و بد كاران )سازد*

چنان چه پيش از اين نيز كساني(بني اسرائيل)را جايگزين (جباران)ساخت.

بعضي گفته اند:اين ايه مربوط به مهدي موعود ع است كه اخبار متواتره از ظهورش خبر داده و فرموده كه زمين را پر از عدل و داد مي كند*همان طور كه پر از ظلم و جور شده باشد ومرا به رسول خدا ص و ائمه ع است.

استضعاف:

به معناي ناتوان شمردن و حقير داشتن است.خداوند در قران كريم وعده داده كه مي خواهيم بر تحقير شدگان در زمين منت نهاده  و ايشان را به پيشوايي برسانيم و وارث پيشينيانشان كنيم.

بسياري گفته اند تحقق اين وعده الهي*در زمان ظهور حضرت مهدي ع خواهد بود.(مستضعفين)

اسدي:

از القاب((عثمان بن سعيد))نائب اول امام زمان ع بود.

اسرافيل:

به زبان سرياني*به معناي بنده ي خداست.از نخبه ملائكه است و ازهر ملكي به خداوندمتعال*نزديك تر.او مراقب لوح است و چون خداوند*چيزي را در لوح ثبت كند*وي بر ديگر ملائكه ابلاغ مي كند.

اونيز متصدي صور مي باشد كه به امر خداوند در ان بدمد.طبق روايت امام محمد باقر ع :هر گاه قائم ع ظهور كند*خداوند او را با فرشتگاني ياري مي كند....واسرافيل از طرف چپ حضرت حركت مي كند.

اسراء:

((اسرئ))به معناي به شب راه رفتن است.هفدهمين سوره قران ومكي است.از امام صادق ع روايت شده هركس اين سوره را در هر شب جمعه تلاوت نمايد*نمي ميرد تا اين كه حضرت حجت ع را درك كندواز جمله ياران ان حضرت باشد.

اشتراط الساعه:

به معناي(نشانه هاي بر پايي قيامت)است.در منابع روايي*از برخي نشانه هاي ظهوربه عنوان نشانه هاي بر پايي قيامت ياد شده است.مانند:خروج دجال*اشكار شدن خورشيد در ناحيه مغرب*نزول عيسي ع از اسمان و...

پيامبر ص مي فرمايند::ده چيز پيش از بر پايي قيامت*ناگزير رخ خواهد داد:

1)خروج سفياني و دجال.2)پيداشدن دود و چهارپا.3)خروج قائم.4)طلوع خورشيد از مغرب وفرود امدن حضرت عيسي ع از اسمان.5)فرورفتن(در زمين)در ناحيه مشرق و فرو رفتن در منطقه جزيرة العرب.6)اتشي كه از انتهاي عدن بر مي خيزد ومردمان را به سوي صحرا محشرمي كشاند. 7) فتح يآجوج ومآجوج .8)خروج دابة الارض .9)دخان*طوفان يا گردباد.10)خسفي در مشرق *خسفي در مغرب  و خسفي در جزيرة العرب .برابر اين حديث*خروج سفياني و دجال* طلوع خورشيد از مغرب و....از نشانه هاي قيامت است و حال ان كه در روايات ديگر*ان ها به روشني از نشانه هاي ظهور معرفي ده اند.البته همه اين رخدادها كه از وقوع ان ها خبر داده شده*چه به عنوان نشانه هاي ظهور و چه به عنوان نشانه هاي قيامت*پيش از بر پايي قيامت هر چند با فاصله زياد بر پا خواهند شد.براين اساس*همه نشانه هاي ظهور به گونه اي نشانه هاي قيامت هم هستند.(البته يكي از نشانه هاي حتمي قيامت ظهور حضرت مهدي ع است)

اشعيا:

يكي از پيامبران بني اسرائيل است كه به امدن عيسي ع و محمد ص بشارت داد.(شعيا)نيز گويند ونسبش به حضرت سليمان ع مي رسد.

اصحاب حضرت:

همان 313 نفري هستند كه امير مؤمنان و امام صادق ع انان را پرچمدار ياوران ان گرامي تعبير كرده اند.اين بيانگر اين است كه انان داراي توانايي ها*كار ارايي ها*اگاهي ها*كفايت ها*مديريت ها وصلاحيت هاي لازم وبالايي براي فرماندهي و سازمان بخشيدن به نيرو هاي طرفدار حق اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:,ساعت 17:17 توسط سپهر|


آخرين مطالب
» چهل حدیث از امام موسی کاظم (علیه السلام)
» زندگی‌نامه امام موسی كاظم (ع)
» زندگینامه امام حسن مجتبی علیه السلام
» زننامه حضرت رقیه س
» زندگینامه حضرت ابوالفضل
» تسلیت
» برگزيده ي نهج البلاغه13
» علي ع ولي الله
» رهنمودهاي امام علي ع 13
» برگزيده ي نهج البلاغه12
» رهنمودهاي امام علي ع 12
» برگزيده ي نهج البلاغه 11
» رهنمودهاي امام علي ع 11
» موعودنامه11
» موعودنامه10
» برگزيده ي نهج البلاغه 10
» رهنمودهاي امام علي ع (10
» موعودنامه8
» برگزيده ي نهج البلاغه 8

Design By : Pichak